2016. január 22., péntek

Vince - január 22.

Aki követi a bejegyzéseket, az lassan-lassan érezheti, hogy egy-egy jeles napunk értelme nem feltétlen önmagában való, hanem egy folyamat egyik állomásaként. Vince napja is így fejti fel értelmét.

Miről volt szó a közelmúlt napjainál? Arról, hogy párba kell rendeződni, a szerelem/szeretet tüzét megrakni, és az életet megindítani. Aztán a szárazságból indultunk (Sára napja 19.)... ami fagyott világot is jelölhet... majd  ha a víz elem megjelenik,  eljutunk egészen Vincéig.


Sára 19. A maga idején kiragoztuk a sárlik (azaz "tüzel", vagyis az életmag fogadására felkészült) állapotát a névből.Ha tovább lépünk, akkor az addig száraz szűz SéRül.. mert egy újfajta energia lép be életünkbe. Így jön el SeBeS Tyén.

Sebestyén napja 20. A nap legfőbb ismérve, a fák éledése, azaz nedvkeringésük(!) megindulása. Az élő fa minek a szimbóluma? Élő fa/ álló fa... nedve ha megindul, a szűz sebe beforrad, méghozzá nem is akár hogyan. Mert ha valami sebes, akkor az nem csak sérültet jelent, hanem a gyorsaság egy fokát is. Ha sebes a TY - ami az aTYa jelölője, rovásban a teremtő, forgó spirálgalaxis metszeti képe -, akkor bizony valósággal kilövell ez az életnedv. Alább a forgásban lévő rovás Ty, és oldalnézeti képe, a T.




Ágnes napja 21. Ágnes, aki nem adja pogánynak Szüzességét, mert ő már az ATya jegyese. Többet megtudunk róla, ha nevének betűit nézzük.



Ha a G betűt nézzük, az mintha az S kétféle megközelítésének egybeírása lenne. A múltkor azt írtam, az "ágas" mintha támasza lenne a Sz egyenes vonalának, az "es" jele pedig két Sz betű által adott sátor, burok, ami alkalmas közeg lehet az élet foganására. Nos a G-ben ez meg is történik. Abban már benne van a teremtés véget nem érő folyamata... merthogy a teremtést nem lehet múltidőben kezelni, az jelen idejű folyamat! 

Az áG az Ég felé növekszik, az életnedvek által tovább és tovább víve az élet lehetőségét. A férfi, ha teremtő ág-ként tud működni, akkor ott élet lesz! És ez már az N betű rovásjeléből azt hiszem ki is olvasható. Az N ugyan még csak a növekedési tendencia, de aNyává válik, ha burkot alkot. 


Vince 22.

Ezek után lehet hozzáfogni a Vince napi hagyományok értelmezéséhez.

"Fényes Vince, tele pince.
Ködös Vince, üres pince.

Ha fénylik Vince, megtelik a pince.
Ha csepeg, csurog, kevés lesz a borod."

"A falvakban vincevesszőt metszettek, ezt a meleg szobában vízbe állítottak, s abból, hogy mennyire hajtott ki, a következő év termésére következtettek."

Az előzmények ismeretében a vincevessző vízbe állítása nem szorul magyarázatra. Mi különbség a fény és a köd között? A fénynemzésből élet lesz, a fehér ködből legfeljebb élvezet, de ha "csepeg, csurog, kevés lesz a borod." 

Mi a pince? Hát a NY betű, a barlang, a kemence. A szőlő, mint szimbólum, egyik jelentésrétegében a test képi megfelelője, kicsit mélyítve az értelmezést, a féri testesítő erejének jelölője. Ha megnéztek egy szőlőszemet, milyen alakú benne a mag? Segítek:

A szőlőmag önmagában egy férfiszimbólum, ott is a magot hordó herék szimbóluma. A szőlőszemben a mag viszont jól láthatóan egy női szimbólumában van jelen... 

Mi rejlik a ViNCe névben? V/F/B - N,Ny, M - C/S/Sz/Z (Lehet szabadon próbálkozni!) A magam részéről az idevágó olvasat egyértelműen a FéNyeS, de benne rejlik pl. a BeNSő szavunk is. 

Ezek után az ember a kezébe veszi a néprajzi témájú irodalmat és elolvassa: "Vince a latin vinum ( bor) szóval való rokon hangzása miatt a szőlészek szentje lett." " A Vince-napi borral kapcsolatos hiedelemnek névetimológiás hátteret tulajdonít a kutatás a vinum ’bor’ szóval való rokon hangzás révén." Itt a homlokomra kell csapjak, hát erre nem gondoltam! :-)

Még Molnár V. Józsi bácsi is azt írja: "Nevének értelme győzedelmes.... legendája nem ad magyarázatot a szőlővel, borral való kapcsolatára."

Remélem számotokra nincs már szükség további magyarázatra. Fogadjátok be ezt a teremtő energiát és nemesedjetek fénye által! (nemes/nemz)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése